#hollywoodsmile- jak to jest z tym wybielaniem zębów?

Tak jak obiecałem będzie temat dla dorosłych- WYBIELANIE! Na początku ustalmy że wybielanie zębów jest to zabieg medyczny mogący nieść za sobą wiele powikłań i niepowodzeń. Przyczyn przebarwień zębów jest wiele, dlatego wybielanie nie zawsze może przynieść satysfakcjonujący efekt. Przebarwienie dzielimy na spowodowane czynnikami wewnętrznymi i zewnętrznymi, miejscowymi i ogólnoustrojowe.

Kilka słów o metodach wybielania.

1.wybielanie bez nadzoru lekarza: tu można stosować środki ogólnodostępne np. w drogeriach-wybór tych preparatów jest bardzo duży, lecz ich jakość wybielania w większości przypadków jest niezadawalająca- osobiście nie polecam.

2.wybielanie profesjonalne (domowe nakładowe i w gabinecie). a) Wybielanie nakładowe: przy użyciu szyn wykonanych w gabinecie stomatologicznym oraz żeli danych przez lekarza. Najczęściej trwa ono 14 dni, nakładki nosimy od 2-10h w ciągu dnia lub cała noc. Nocne wybielanie zębów z nakładką uważane jest za najskuteczniejszą i najbezpieczniejsza metodą. b) Wybielanie profesjonalne w gabinecie polega na nałożeniu takiego samego żelu jak w nakładkach, ale w wyższym stężeniu. Preparat ten aktywowany najczęściej jest światłem w celu przyspieszenia reakcji. Zabieg ten wykonuje się wg. zaleceń producenta systemu wybielającego. Może być to jedna wizyta lub kilka. W najnowszych systemach gabinetowego wybielania unikamy powstawaniu nadwrażliwości oraz uzyskujemy efekt podobny jak przy wybielaniu nakładkowym.

3.wybielanie zębów martwych: polega na założeniu preparatu wybielającego do zęba. Pacjent najczęściej chodzi z wybielaczem 5 dni, następnie wymieniamy go 2-3 krotnie,a na sam koniec musimy założyć neutralizator i nowe wypełnienie.

CD. w komentarzu.

PS. Temat bardzo obszerny i zawarty w PIGUŁCE. Chciałem też podkreślić, że czasem nie uzyskamy spektakularnego wybielania i nie jest to spowodowane tym że lekarz coś zrobił źle-tak po prostu reaguje nasz organizm.

Powikłania: zmniejszona wytrzymałość szkliwa na złamanie i ścieranie, resorpcja przyszyjkowa, nadwrażliwość, podrażnienie dziąseł i tkanek miękkich, wrażliwość języka i warg (zaburzenia smaku), bóle samoistne zębów i głowy, zmiana koloru wypełnień, zaburzenia ze stawu skroniowo-żuchowego.

Przeciwwskazania: choroba przyzębia, recesje dziąsłowe, nieprzestrzeganie higieny j.u., palenie i żucie tytoniu, uczulenie na środki wybielające, zaburzenia ze strony stawu skroniowo-żuchwowego, nadwrażliwość zębów, KOBIETY W CIĄŻY i KARMIĄCE. Ja osobiście uważam, że przeciwskazaniem do wybielania jest tzw. dysmorfofobia.